Veelgestelde vragen

  • Kunnen we voor 11u onze dieren brengen/ophalen?

Buiten de zomermaanden is het mogelijk dat we hierop een uitzondering maken maar we kiezen er steeds voor om eerst al onze pensiongangertjes een proper verblijf, eten en verzorging te geven voordat we mensen ontvangen. Het is voor konijnen en knaagdieren immers te belangrijk dat ze voldoende geobserveerd worden en steeds voedsel ter beschikking hebben. Daardoor is een afspraak voor 11u in principe niet mogelijk.

  • Mogen we via mail/telefoon reserveren?

Reserveren kan enkel nog via de website. Indien problemen bij het gebruik van de website mag je uiteraard steeds per mail/telefoon contact opnemen.

  • Betalingen en voorschot

Bij het aanmaken van een reservatie ga je akkoord met de volgende betalingen:

- betaling van een voorschot ter bevestiging van de reservatie 

- betaling van het restbedrag (totaalbedrag - voorschot) ten laatste bij het ophalen van de dieren

-> Vanaf 10/7/2022 is bij het aanmaken van een reservatie het voorschot gelijk aan het totaalbedrag van het verblijf

Bij reservaties tot 1/8/2022: Het voorschot wordt terug gestort:

- bij annulatie ten minste vier weken van tevoren: het volledige voorschotbedrag

- bij annulatie twee - vier weken van tevoren: 50% van het voorschotbedrag

- bij annulatie minder dan twee weken van tevoren: geen terugbetaling

Bij reservaties vanaf 1/8/2022:

- bij annulatie ten minste zes weken van tevoren: het volledige bedrag - 20 euro administratiekost

- bij annulatie vier - zes weken van tevoren: 50% van het volledige bedrag - 20 euro administratiekost

- bij annulatie minder dan vier weken van tevoren: geen terugbetaling

-> deze wijziging komt er doordat ons pension op verschillende momenten volledig vol geboekt is en dan moeten we nieuwe aanvragen weigeren voor die periodes. Echter wordt er jaar na jaar meer en meer geannuleerd waardoor wij blijven puzzelen en we meestal vele van die plekken niet gevuld krijgen. Wij begrijpen dat er onvoorziene omstandigheden kunnen zijn maar kunnen hier niet collectief voor blijven terugbetalen, zoals we tot enkele maanden geleden deden. Bovendien is de meest opgegeven reden, meestal pas enkele dagen voordien (!): "ik heb nog eens rondgehoord bij vrienden en heb toch nog iemand gevonden die op mijn konijn wil passen dus dan is het gereserveerde pension niet meer nodig".

Sommige annulatieverzekeringen betalen wel reservaties van dierenpensions terug.

  • Waarom kunnen we maar beperkt vooruit in de toekomst reserveren?

Zowel Benjamin als Eveline werken voltijds en als we beiden onze rooster ter beschikking hebben + op elkaar hebben afgestemd zetten wij een nieuwe reservatieperiode van enkele maanden open. Op onze homepagina zie je steeds tot wanneer reservaties mogelijk zijn.

  • Mogen we onze eigen korrels meebrengen?

Voor chinchila's, degoes, gerbis, hamsters, ratten en muizen mag je jouw eigen korrels meebrengen indien gewenst.

Voor konijnen en cavia's worden er GEEN eigen korrels aanvaard om de volgende reden:

Toen we meer dan 10 jaar geleden begonnen met vakantieopvang bracht men bijna altijd de eigen korrels mee. Echter hebben we door de jaren geleerd dat een aantal van de meegebrachte voeders van een minder goede kwaliteit waren/er niet voldoende werd meegegeven/het belang van het meebrengen van eigen korrels serieus overschat wordt. Konijnen zijn het beste gebaat met een voeding die bestaat uit véél hooi en groenten en weinig tot geen korrels. Wij houden dit voedingsschema aan voor onze pensiongangertjes en kopen hiervoor de korrel Supreme Science Selective aan, welke van de betere kwaliteit is van de korrels op dit moment op de markt én geen enkel konijn/cavia trekt hiervoor zijn neusje op :).

Een konijn/cavia die slechte stoelgang krijgt doordat het niet de korrels van thuis eet is een konijn/cavia dat eigenlijk al geen gezond dieet kreeg en bijgevolg al een gevoelig(/ongezond...) spijsverteringsstelsel had. 

  • Mogen we vooraf eens komen kijken naar het pension?

In het verleden kwam men vaak niet/veel te laat opdagen op zulke afspraken en na de zomer van 2021 hebben we beslist dat dit niet meer realiseerbaar is om klanten vooraf te ontvangen voor een rondleiding. Over een paar weken komen er enkele filmpjes op de site waar we een rondleiding en informatie geven over ons en ons pension. Indien je vragen hebt mag je uiteraard steeds mailen of bellen want desalniettemin begrijpen wij héél goed dat mensen willen weten of hun dieren goed terecht komen, dit onderschatten wij zeker niet!