Veelgestelde vragen

  • Mogen we via mail/telefoon reserveren?

Reserveren kan enkel nog via de website. Indien problemen bij het gebruik van de website mag je uiteraard steeds per mail/telefoon contact opnemen.

  • Betalingen en voorschot

Bij het aanmaken van een reservatie ga je akkoord met de volgende betalingen:

- betaling van het totaalbedrag ter bevestiging van de reservatie 

- bij annulatie ten minste zes weken van tevoren: terugbetaling van het volledige bedrag - administratiekost

- bij annulatie vier - zes weken van tevoren: terugbetaling van 50% van het volledige bedrag - administratiekost

- bij annulatie minder dan vier weken van tevoren: geen terugbetaling

-> we moeten zo "streng"  zijn doordat ons pension op verschillende momenten volledig vol geboekt is en dan moeten we nieuwe aanvragen weigeren voor die periodes. Echter wordt er jaar na jaar meer en meer geannuleerd waardoor wij blijven puzzelen en we meestal vele van die plekken niet gevuld krijgen. Wij begrijpen dat er onvoorziene omstandigheden kunnen zijn maar kunnen hier niet collectief voor blijven terugbetalen, zoals we tot enkele maanden geleden deden. Bovendien is de meest opgegeven reden, meestal pas enkele dagen voordien (!): "ik heb nog eens rondgehoord bij vrienden en heb toch nog iemand gevonden die op mijn konijn wil passen dus dan is het gereserveerde pension niet meer nodig".

Sommige annuleringsverzekeringen betalen wel reservaties van dierenpensions terug.

  • Waarom kunnen we maar beperkt vooruit in de toekomst reserveren?

Zowel Benjamin als Eveline werken voltijds en als we beiden onze rooster ter beschikking hebben + op elkaar hebben afgestemd zetten wij een nieuwe reservatieperiode van enkele maanden open. Op onze homepagina zie je steeds tot wanneer reservaties mogelijk zijn.

  • Mogen we onze eigen korrels meebrengen?

Voor chinchila's, degoes, gerbis, hamsters, ratten en muizen mag je jouw eigen korrels meebrengen indien gewenst.

Voor konijnen en cavia's worden er GEEN eigen korrels aanvaard om de volgende reden:

toen we meer dan 10 jaar geleden begonnen met vakantieopvang bracht men bijna altijd de eigen korrels mee. Echter hebben we door de jaren geleerd dat een aantal van de meegebrachte voeders van een minder goede kwaliteit waren/er niet voldoende werd meegegeven/het belang van het meebrengen van eigen korrels serieus overschat wordt. Konijnen zijn het beste gebaat met een voeding die bestaat uit véél hooi en groenten en weinig tot geen korrels. Wij houden dit voedingsschema aan voor onze pensiongangertjes en kopen hiervoor de korrel Supreme Science Selective aan, welke van de betere kwaliteit is van de korrels op dit moment op de markt én geen enkel konijn/cavia trekt hiervoor zijn neusje op :).

Een konijn/cavia die slechte stoelgang krijgt doordat het niet de korrels van thuis eet is een konijn/cavia dat eigenlijk al geen gezond dieet kreeg en bijgevolg al een gevoelig(/ongezond...) spijsverteringsstelsel had. 


  • Mogen we eigen spulletjes meebrengen?

Voor chinchila's, degoes, gerbis, hamsters, ratten en muizen mag je eigen spullen meebrengen indien gewenst. Wij behouden ons wel het recht om zaken te weigeren (bv indien we ze niet veilig vinden).

Voor konijnen en cavia's worden er GEEN eigen spullen aanvaard om de volgende reden:

dagelijks worden alle rennen volledig schoongemaakt in de ochtend (eventueel meer dan één keer per dag indien nodig). Hierbij worden vuile spullen vervangen en deze worden op een later (rustiger) moment weer gereinigd en ontsmet voor volgend gebruik. Het is praktisch niet haalbaar om eigen spullen tijdig te reinigen en in de juiste ren terug te zetten, dit vraagt veel extra werk. Omdat het geen meerwaarde is voor konijnen/cavia's hebben wij dus beslist enkel en alleen ons eigen toebehoren te gebruiken.
We kregen ook al vaak de vraag om de spullen dan niet te reinigen maar dit vinden we niet kunnen naar hygiëne (geur kan vliegen aantrekken, het oog wil ook wat,...).

Het is een menselijk gegeven dat konijnen/cavia's zich zouden hechten aan een bepaalde knuffel/doek/... met een geur van thuis. Wij hebben echter door de jaren heen gemerkt dat ze het net fijn vinden dat ze hier nieuwe spulletjes krijgen en kunnen ontdekken.


  • Mogen we vooraf eens komen kijken naar het pension?

In het verleden kwam men vaak niet/veel te laat opdagen op zulke afspraken en na de zomer van 2021 hebben we beslist dat dit niet meer realiseerbaar is om klanten vooraf te ontvangen voor een rondleiding. Binnenkort komen er enkele filmpjes op de site waar we een rondleiding en informatie geven over ons en ons pension. Indien je vragen hebt mag je uiteraard steeds mailen of bellen want desalniettemin begrijpen wij héél goed dat mensen willen weten of hun dieren goed terecht komen, dit onderschatten wij zeker niet!